Portals DNB

Nieuwsbericht
Datum 20 mei 2020

In het toezicht maakt DNB gebruik van twee digitale portals: het Digtitaal Loket Toezicht en het Digitaal Loket Rapportages. Wanneer gebruikt u welke portal?

DNB gebruikt twee portals voor digitale gegevensuitwisseling met betaal- en elektronischgeldinstellingen:

  • Digitaal Loket Toezicht (DLT) voor meldingen, aanvragen en het doorgeven van organisatiegegevens;
  • Digitaal Loket Rapportages (DLR) voor het inzenden van rapportages.  

Digitaal Loket Toezicht (DLT)
Met het DLT kunt u onder meer aanvragen voor vergunningen, aanvragen van verklaringen van geen bezwaar, aanvragen toetsingen van bestuurders en commissarissen en meldingen van grote incidenten digitaal invullen en aanleveren.

Daarnaast biedt het DLT u de mogelijkheid uw organisatiegegevens te controleren en op sommige punten te actualiseren en een aantal documenten te uploaden.  

Digitaal Loket Rapportages (DLR)
Via het DLRkunnen betaal- en elektronischgeldinstellingen toezichtrapportages indienen bij DNB, zoals de halfjaarlijkse prudentiële rapportages en de frauderapportages.


> Terug naar de Nieuwsbrief