Veel Nederlanders zijn onzeker over de huidige economie. Zij lopen rond met vragen waarbij vooral het thema geld centraal staat. Welke rol DNB daarbij speelt, als toezichthouder en centrale bank van Nederland is niet voor iedereen duidelijk. President Klaas Knot van DNB: 'Ik weet dat er onzekerheid bestaat over de schuldencrisis, vragen over onze economie en over de Zuid-Europese economie. Die onzekerheid kunnen we niet in alle gevallen wegnemen, maar wat we wel kunnen doen is daar eerlijk over communiceren door uit te leggen wat het probleem is, wat er aan gedaan kan worden én wat DNB eraan doet.'
Met de nieuwe website www.jouwgeldvraag.nl wil DNB consumenten gericht antwoord geven op vragen en beter informeren over haar taken.
Toegankelijke informatie

De nieuwe website biedt consumenten de mogelijkheid om eenvoudig te zoeken naar relevante informatie. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van een handige zoekfunctie. Onderwerpen die voor consumenten op dat moment interessant zijn zullen op de website worden uitgelicht. Naast informatie over actuele onderwerpen, zal de website ook antwoord geven op vragen over bijvoorbeeld sparen, betalen, pensioen en verzekeren. Vragen die voor de consument belangrijk zijn: valt mijn bank onder het depositogarantiestelsel en kunnen guldenbankbiljetten nog worden omgewisseld? Vanaf 7 februari kunnen alle Nederlanders hiervoor terecht op jouwgeldvraag.nl.
Met de nieuwe website wil DNB laten zien dat zij ook voor consumenten bereikbaar is en in onzekere tijden informatie kan geven over actuele onderwerpen. Voor nadere informatie bezoekt u de website jouwgeldvraag.nl of kunt u contact opnemen met:
Herman Lutke Schipholt, telefoonnummer 020-524 2712 en 06-524 96 900
Kees Verhagen, telefoonnummer 020-524 2272 en 06-2112 3922
Remko Vellenga, telefoonnummer 020-524 2712 en 06-524 96 574.