Deadline Jaarlijkse IRAP-vragenlijst trustkantoren
Wij willen u via dit bericht wijzen op de nadere deadline van 5 juni 2023 voor het aanleveren van de jaarlijkse IRAP-vragenlijst.
Lees meerU gebruikt een verouderde browser. DNB.nl werkt het beste met:
© Shutterstock
Vanaf 14 november zijn de portaaldiensten Digitaal loket Toezicht (DLT) en Digitaal loket Rapportages (DLR) te vinden in de nieuwe omgeving Mijn DNB. Mijn DNB is een platform waarmee we het contact met DNB voor instellingen en aanvragers sneller, gemakkelijker en transparanter maken. Daarbij hechten we veel waarde aan de overzichtelijkheid voor de externe gebruiker.
Door de overgang van DLT en DLR naar Mijn DNB kunt u direct gebruik maken van een aantal nieuwe functionaliteiten die Mijn DNB biedt. Zoals het eenvoudig switchen tussen entiteiten. Ook hoeft u nog maar één keer in te loggen om zowel DLT & DLR diensten te gebruiken. Bovendien hebben de diensten een frisse moderne uitstraling gekregen.
Vanaf dnb.nl logt u rechtstreeks in op Mijn DNB. Vervolgens krijgt u toegang tot de diverse portaaldiensten van DLT zoals ‘Toezicht aanvragen’, ‘Toezicht organisatiegegevens’ en ‘Toezicht kalender’ en DLR ‘Rapportages (DLR)’. U kunt op Mijn DNB inloggen met dezelfde inloggegevens die u voor DLT dan wel DLR gebruikte. Er verandert dus niets aan uw inloggegevens. Heeft u een aanvraag lopen? Dan gaat deze automatisch over naar Mijn DNB, waar u verder kunt met uw aanvraag.
Het overzetten van de bestaande portaaldiensten is een belangrijke stap in de ontwikkeling van Mijn DNB. In de toekomst voegen wij nieuwe functionaliteiten aan het platform toe die ervoor zorgen dat steeds meer communicatie via dit platform verloopt en er snel en volledig inzicht is in de lopende zaken en openstaande acties.
Bij de (door)ontwikkeling van Mijn DNB zijn gebruikers structureel betrokken via het iForum. De user group, met 22 representatieve deelnemers vanuit de sector, heeft meegedacht over nieuwe diensten, nieuwe functionaliteiten en de prioritering daarvan. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van de omgeving getest en zijn gebruikers gevraagd naar hun ideeën voor de doorontwikkeling van Mijn DNB. Op deze manier kunnen we de wensen van gebruikers meenemen bij de (door)ontwikkeling van Mijn DNB. Wilt u bijdragen aan de ontwikkeling van Mijn DNB? Neem contact op met het iForum via iforum@dnb.nl.
Vragen of opmerkingen
Heeft u vragen of opmerkingen over Mijn DNB dan kunt contact met ons opnemen via info@dnb.nl.
Lees ook het interview over de ‘Mijn DNB gebruikersgroep’:
Mijn DNB onderdeel van Smart Supervisor strategie
DNB wil een data-gedreven toezichthouder zijn die door de inzet van digitale technieken haar toezicht efficiënter en effectiever maakt. Met de sector bespreken en onderzoeken we de impact van technologische innovaties, met als doel om tijdig te anticiperen op de impact van digitalisering op het toezicht en de sector. Zo staan interne en externe vernieuwingen in verbinding met elkaar.
Sector(en)
Wij willen u via dit bericht wijzen op de nadere deadline van 5 juni 2023 voor het aanleveren van de jaarlijkse IRAP-vragenlijst.
Lees meerNederlandse beleggers zijn het nieuwe jaar goed begonnen: in het eerste kwartaal van 2023 steeg de waarde van beleggingen van Nederlandse huishoudens met EUR 7,8 miljard. Ondanks de onrust op de financiële markten belegden Nederlanders ook meer in aandelen en obligaties van banken.
Lees meerJaarlijks voert DNB samen met de Europese Bankautoriteit benchmarkexercities uit over de beloningen bij banken. Deze benchmarks voert DNB uit aan de hand van EBA-richtsnoeren. Vanaf 31 december 2022 zijn nieuwe richtsnoeren van toepassing met een aangepaste tijdslijn en twee nieuwe data-uitvragen.
Lees meer
Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te optimaliseren, maken wij gebruik van cookies.
Lees meer over de cookies die wij gebruiken en de gegevens die we daarmee verzamelen in onze cookie-policy.