Informatiebijeenkomst op 27 mei over personentoetsingen DNB
Op dinsdag 27 mei a.s. organiseert DNB van 15.00 tot 16.45 uur een digitale informatiebijeenkomst over toetsingen.
Lees meer Informatiebijeenkomst op 27 mei over personentoetsingen DNBGepubliceerd: 15 november 2022
© shutterstock
DNB geeft u inzicht in de gegevens die DNB over uw organisatie heeft, zoals bestuurders en contactpersonen.
Met ingang van 1 november 2022 is voor vrijgestelde betaaldienstverleners (aanbieders van betaaldiensten en elektronisch geld) de dienst Toezicht organisatiegegevens beschikbaar in Mijn DNB. Via deze dienst krijgt u inzicht in de gegevens die DNB over uw organisatie heeft vastgelegd, waaronder naam- en adresgegevens en contactpersonen. Ook biedt de dienst de mogelijkheid om bepaalde documenten voortaan digitaal aan te leveren.
Vrijgestelde betaaldienstverleners kunnen via de dienst Toezicht organisatiegegevens zelf hun gegevens wijzigingen, voor zover DNB deze gegevens niet zelf vastlegt of uit een derde bron haalt. Als bron voor het vestigings- en postadres gebruikt DNB bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel gegevens. Adreswijzigingen hoeven derhalve niet meer aan DNB te worden doorgegeven. Melding van de adreswijziging aan de Kamer van Koophandel volstaat. Het kan voorkomen dat de gegevens over uw organisatie in Mijn DNB onjuistheden bevatten of incompleet zijn. Graag willen we vrijgestelde betaaldienstverleners verzoeken om de eigen gegevens te controleren en indien nodig te wijzigen of aan te vullen.
Vanaf 1 november 2022 is het tevens voor vrijgestelde betaaldienstverleners mogelijk om de volgende documenten via Mijn DNB, dienst Toezicht organisatiegegevens, bij DNB aan te leveren:
Alle betaaldienstverleners zijn uit hoofde van de (herziene) richtlijn betaaldiensten (PSD2) verplicht om jaarlijks de risicoanalyse inzake operationele en beveiligingsrisico’s aan DNB te overleggen. Wij vragen vrijgestelde betaaldienstverleners de actuele risicoanalyse vóór 31 december 2022 via Mijn DNB, dienst Toezicht organisatiegegevens bij DNB aan te leveren.
Alle vrijgestelde betaaldienstverleners zullen tevens een brief van DNB ontvangen waarin bovenstaande aanvullend wordt toegelicht.
Als u technische vragen heeft over de dienst Toezicht organisatiegegevens kunt u een e-mail sturen aan dit-servicedesk@dnb.nl of per telefoon via 020 524 6111. U kunt natuurlijk ook een vraag stellen via de feedback functie. Meer informatie over Mijn DNB en de hiervoor benodigde eHerkenning kunt u vinden op DNB.nl
Op dinsdag 27 mei a.s. organiseert DNB van 15.00 tot 16.45 uur een digitale informatiebijeenkomst over toetsingen.
Lees meer Informatiebijeenkomst op 27 mei over personentoetsingen DNBOp 23 januari kondigde DNB de uitvraag van de informatieregisters in april 2025 aan. De rapportage dient te gebeuren in het format xBRL-CSV.
Lees meer Aanlevering DORA informatieregisterDe Werkgroep Klimaatadaptatie van het Platform voor Duurzame Financiering heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan opvolging van aanbevelingen uit rapport ‘Klimaatadaptatie in een stroomversnelling’.
Lees meer Voortgangsrapport 2024: Werkgroep Klimaatadaptatie boekt vooruitgangBetaaldienstaanbieders moeten aan een aantal nieuwe verplichtingen uit de Instant Payments Regulation voldoen, waarbij DNB gaat toezien op de naleving ervan. We zetten ze op een rijtje.
Lees meer Instant Payments Regulation: nieuwe verplichtingenOm de gebruiksvriendelijkheid van onze website te optimaliseren, maken wij gebruik van cookies.
Lees meer over de cookies die wij gebruiken en de gegevens die we daarmee verzamelen in onze cookie-policy.