Boete voor Pelican Payment Services B.V. wegens niet tijdig rapporteren
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft op 8 juli 2025 een bestuurlijke boete van 18.000,- euro opgelegd aan Pelican Payment Services B.V. (PPS). De bestuurlijke boete is opgelegd, omdat PPS de rapportage over het tweede halfjaar van 2024 niet tijdig aan DNB heeft verstrekt.
Gepubliceerd: 18 november 2025
© DNB
Overtreding
PPS heeft haar wettelijk verplichte rapportage over het tweede halfjaar van 2024 niet tijdig bij DNB ingediend. De rapportage had uiterlijk 12 februari 2025 bij DNB ingediend moeten zijn, maar is door PPS pas op 12 maart 2025 (volledig) aan DNB verstrekt. Daarmee heeft PPS de Wet op het financieel toezicht overtreden. Bij besluit van 8 juli 2025 heeft DNB hiervoor – in lijn met het Handhavingsbeleid DNB voor tijdige indiening van toezichtrapportages – aan PPS een bestuurlijke boete van 18.000,- euro opgelegd.
Bezwaar en beroep
Nu de wettelijke termijn voor het indienen van bezwaar is verstreken en er geen bezwaar is ingediend, is het boetebesluit onherroepelijk geworden.
Actuele stand van zaken
|
Maatregel |
Bezwaar |
Beroep |
Hoger Beroep |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Opgelegd |
Ingesteld |
Beslissing op Bezwaar |
Ingesteld |
Uitspraak gedaan |
Ingesteld |
Uitspraak gedaan |
|
8 juli 2025 |
N.v.t. |
|
|
|
|
|
Lees hieronder het volledige boetebesluit, met uitzondering van vertrouwelijke gegevens. Voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met de informatiedesk van DNB: 0800 - 020 1068 (gratis).
Besluit tot het opleggen van een bestuurlijke boete aan Pelican Payment Services BV
Ontdek gerelateerde artikelen
DNB maakt gebruik van cookies
Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te optimaliseren, maken wij gebruik van cookies.
Lees meer over de cookies die wij gebruiken en de gegevens die we daarmee verzamelen in onze cookie-policy.