Wat gaat MijnDNB betekenen voor onder toezicht staande instellingen in CN?
Aanvragen voor personentoetsingen (maar ook andere diensten zoals verklaringen van geen bezwaar en vergunningaanvragen) kunnen straks digitaal via MijnDNB worden ingediend. Alle informatie die nodig is voor de (toetsings)aanvragen kunnen eenvoudig in het digitale aanvraagformulier worden geüpload. Verder zullen informatieverzoeken en beschikkingen ook digitaal door DNB via MijnDNB worden verstuurd. DNB verwacht dat met de introductie van MijnDNB de doorlooptijden van (toetsings)aanvragen zullen afnemen omdat de ingediende aanvragen sneller compleet zijn en omdat het beoordelingsproces hiermee efficiënter is ingericht.
Hoe werkt de toegang tot MijnDNB?
Voor iedere onder toezicht staande instelling in CN krijgt een vertegenwoordiger geautoriseerde toegang tot MijnDNB. De vertegenwoordiger ontvangt hiervoor een login en paswoord. Via deze link kunnen de geautoriseerde vertegenwoordigers dan inloggen op MijnDNB en hebben zij toegang tot de verschillende aanvraagformulieren van DNB.
Wanneer gaat het in?
Vóór 1 september 2025 ontvangen de betreffende instellingen informatie over de toegang tot het digitale platform.
Zodra de toegang tot het digitale platform is gerealiseerd, dienen (toetsings)aanvragen alleen nog maar digitaal bij DNB te worden ingediend. Er geldt een overgangsperiode tot 1 januari 2026.
Meer informatie?
Voor meer informatie kunt u ons telefonisch bereiken via +31 020 524 9111 of via de email adressen tfc.bes@dnb.nl en toetsing.bes@dnb.nl. Meer informatie over de rol van DNB in CN vindt u hier. Meer informatie over personentoetsingen van DNB in CN vindt u hier.