Wat is er aangepast?
De update heeft betrekking op fondsen die na het uitvoeren van werkzaamheden ter borging van de datakwaliteit, voor het invaren overgaan op een nieuw administratiesysteem. Als fondsen reeds werkzaamheden ter borging van datakwaliteit voor invaren hebben uitgevoerd op het eerder gebruikte administratiesysteem en/of beheersomgeving, hoeven niet in alle gevallen al deze werkzaamheden opnieuw te worden uitgevoerd op het nieuwe administratiesysteem en de nieuwe beheersomgeving. Een fonds dient ten minste aantoonbaar te maken dat (1) de data juist en volledig is overgekomen in het nieuwe administratiesysteem, zodat geen fouten in de data bestaan, en (2) de risico’s in de nieuwe beheersomgeving worden beheerst, zodat geen nieuwe fouten in de data ontstaan.
In een eerdere update op 27 maart 2025 was al verduidelijkt wat wordt verstaan onder ‘relevante pensioendata benodigd voor de transitie’, zoals is bedoeld in artikel 46, vierde lid, onderdeel a, BuPW. Het gaat hier om de data die aanwezig zijn in het administratiesysteem waaruit wordt ingevaren